Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu
Gmina Żabia Wola przyjmuje na bieżąco zgłoszenia osób zainteresowanych dofinansowaniem przedsięwzięć polegających na demontażu, zbieraniu, transporcie oraz unieszkodliwianiu odpadów zawierających azbest. Mieszkańcy, których zgłoszenia (dokumenty załączone do informacji) wpłyną do Urzędu do dn. 03.02.2016 r. zostaną uwzględnieni we wniosku o dofinansowanie składanym w naborze w ramach Programu Priorytetowego pn: ”Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie województwa mazowieckiego” ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w 2016 roku (działanie zgodne z pkt. 4.2 listy przedsięwzięć priorytetowych), z którego możliwe jest otrzymanie dotacji w wysokości do 85% środków kwalifikowanych.
W przypadku dodatkowych pytań proszę kontaktować się z: Panią Elwirą Koprowską-Skalską pod numerem telefonu 46/857-81-81 w. 30, e-mail: e.koprowska-skalska@zabiawola.pl lub Panią Małgorzatą Reszką pod numerem telefonu 46/857-81-81 w. 26, e-mail: m.reszka@zabiawola.pl.
Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu w 2015 roku - zakończone
Jednym z ostatnich przedsięwzięć w zakresie likwidacji negatywnego oddziaływania azbestu na środowisko jest zakończona w październiku 2015 r. realizacja zadania pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie Gminy Żabia Wola w 2015 roku”, w ramach którego wykonawca – firma INWESTBUD Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie – przeprowadziła prace związane z odbiorem, transportem i utylizacją odpadów zawierających azbest, a także rozbiórką pokryć dachowych wykonanych z płyt azbestowo-cementowych budynków znajdujących się na terenie Gminy. Niebezpieczne odpady zostały zutylizowane z 49 posesji w ilości 100,55 Mg (6284,18 m2).
Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie Gminy Żabia Wola w 2015 roku dofinansowano przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w formie dotacji w kwocie 31.609,88 zł.
Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie Gminy Żabia Wola
Szanowni Mieszkańcy,
Uprzejmie informuję, że Wojewódzki Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie uruchomił Program Priorytetowy pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie województwa mazowieckiego” skierowany do osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej.
Dofinansowaniu podlegać będzie demontaż, zbieranie, załadunek oraz przygotowanie do transportu i transport a także przekazanie wyrobów zawierających azbest do unieszkodliwienia metodami dopuszczonymi w Polsce.
Środki nie mogą być przeznaczone na wykonanie nowych pokryć dachowych oraz demontaż starej konstrukcji dachu.
Intensywność dofinansowania.
Gmina Żabia Wola – 85% Mieszkaniec/ Właściciel posesji- 15%.
Zgodnie z nowymi zasadami i regulaminem konkursu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Gmina Żabia Wola ubiega się o dotację w maksymalnej wysokości czyli 85% kosztów usługi.
W związku z powyższym udział własny właściciela posesji wynosi 15 % kosztów usługi.
Zapraszam do składania wniosków o demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z gospodarstw i nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Żabia Wola do dnia 20 lutego 2015 roku wraz z kompletem załączników.
Druki dostępne są w siedzibie Urzędu Gminy Żabia Wola, ul. Główna 3, w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Inwestycji, ul. Wiejska 2F oraz do pobrania ze strony internetowej Gminy Żabia Wola www.zabiawola.pl
W przypadku dodatkowych pytań proszę kontaktować się z Panią Kingą Zając pod numerem telefonu 46 857 81 81 w. 30, e-mail: k.zajac@zabiawola.pl
opublikował: Michał Wojciul
data publikacji: 2018-06-11 13:48