Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu w 2015 roku - zakończone
Azbest pod różnymi postaciami ociepla ściany, stanowi pokrycie dachowe, jest składowany na posesjach. Jest to materiał szczególnie trwały, jednak stanowi śmiertelne zagrożenie. Udowodniono, że azbest przyczynia się w sposób bezpośredni do zachorowań na raka płuc, pylicy azbestowej i innych groźnych chorób. Demontaż pokryć dachowych należy wykonać do 2032 roku., jest to jednak kosztowne przedsięwzięcie i wielu mieszkańców Gminy wstrzymuje się z realizacją tej inwestycji. W trosce o zdrowie swych mieszkańców Gmina Żabia Wola od kilku lat sukcesywnie prowadzi działania w zakresie oczyszczania terenu gminy z azbestu, co wyeliminuje negatywne skutki zdrowotne u mieszkańców i likwidację negatywnego oddziaływania azbestu na środowisko.
Jednym z ostatnich przedsięwzięć w tym zakresie jest zakończona w październiku br. realizacja zadania pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie Gminy Żabia Wola w 2015 roku”, w ramach którego wykonawca – firma INWESTBUD Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie – przeprowadziła prace związane z odbiorem, transportem i utylizacją odpadów zawierających azbest, a także rozbiórką pokryć dachowych wykonanych z płyt azbestowo-cementowych budynków znajdujących się na terenie Gminy. Niebezpieczne odpady zostały zutylizowane z 49 posesji w ilości 100,55 Mg (6284,18 m2).
Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie Gminy Żabia Wola w 2015 roku dofinansowano przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w formie dotacji w kwocie 31.609,88 zł.
autor lub odpowiedzialny za treść: Elwira Koprowska-Skalska
data wytworzenia: 2015-10-30
opublikował: Michał Wojciul
data publikacji: 2018-06-11 13:48
« wstecz