Unieszkodliwianie azbestu
Mamy przyjemność poinformować Państwa, że wyłoniony został wykonawca zadania polegającego na Usuwaniu wyrobów/odpadów (demontaż, transport i utylizacja) zawierających azbest z terenu Gminy Żabia Wola. Wykonawca - Środowisko i Innowacje Sp. z o.o. Dobrów 8, 28-142 Tuczępy - przystąpił już do realizacji postanowień wynikających z umowy. Przewidywana ilość odpadów zawierających azbest do unieszkodliwienia w 2011r. to :
- 4983m2 odpadu zeskładowanego na nieruchomościach przeznaczonego do utylizacji wraz z transportem z 24 posesji
- 2158,34 m2 azbestu stanowiącego pokrycie dachowe przeznaczone do demontażu i utylizacji wraz z transportem. W ramach tego zadania Wykonawca zdemontuje pokrycia dachowe z eternitu z 13 budynków, następnie odbierze odpad z posesji i przekaże do utylizacji.
Przedsięwzięcie w kwocie 43.782,01zł zostanie sfinansowane przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Na tą okoliczność właściciele budynków nie ponoszą żadnych kosztów. Mieszkańcy muszą jednak z własnych środków finansowych zapewnić nowe pokrycie połaci dachu, z których zostanie zdemontowany eternit.
Informujemy Państwa, że jeszcze w tym roku będziemy występować o środki finansowe do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na rok 2012r. Zapraszamy Państwa do składania wniosków na następny rok. Będą one przyjmowane w siedzibie Urzędu Gminy do 30 czerwca 2011r. Serdecznie Państwa zachęcamy do wspólnego działania na rzecz własnego zdrowia oraz ochrony środowiska.
autor lub odpowiedzialny za treść: Referat GKiI Małgorzata Reszka
opublikował: Michał Wojciul
data publikacji: 2018-06-11 13:21
« wstecz